<
НОВИНИ ДНЯ: У США сказали, за яких умов Україна зможе виграти війну  В Україні 14 травня, подекуди дощитиме, вдень до +16°  У російського "Газпрому" найбільші збитки за 25 років, - британська розвідка  Які в ТЦК права та повноваження: усе про роботу військкоматів  Заморозки триватимуть: прогноз погоди на вівторок, 14 травня  Все про ТЦК в Україні: що це за структура, ким керуються та фінансуються  Наступ Росії на Харківщину: Блінкен відповів, чи зможе Україна утримувати лінію фронтувсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
10.05.2017   Київ, Україна   Радіо Свобода

Екскурсія у «Сталінське метро» під Дніпром у Києві

«Сталінське метро» – таку народну назву отримав радянський проект Народного комісаріату шляхів сполучення (НКШС), що мав назву «Будівництво №1» і перебував під грифом «секретно». Він передбачав залізничний рух під Дніпром у Києві. Планувалося, що потяги під водою ходитимуть у двох напрямках, а за необхідності рейки можна буде перекласти в такий спосіб, щоби тунелями могли рухатися автомобілі або навіть танки. У травні 2017 року проект має первинний вигляд, який йому залишили ще з часів Другої світової війни – залишки тунелів, розкиданих по берегах Дніпра.
1938 рік. Будівництво розпочато. На завершальному етапі спорудження КиУР (Київський укріплений район) весь комплекс робіт здійснювався в умовах суворої таємності. Проект передбачав, що два залізничні тунелі в районі Києва – Петрівський (Подільський) і Дарницький продублюють дві підруслові переправи.
Під тиском, не довше 40 хвилин за одне занурення – у таких умовах працювали робітники на об’єкті. Загальна кількість задіяних на будівництві сягала 12 тисяч осіб (за іншими даними – до 20 тисяч осіб). Готові тунелі мали побачити світ 1944 року – будівельно-монтажні роботи тривали до осені 1941 року і були перервані німецьким бомбардуванням та загрозою захоплення Києва нацистськими військами. Після 1943 року розпочали другу хвилю робіт на окремих дільницях, однак за кілька років будівництво підруслової залізниці у Києві визнали недоцільним, а «Будівництво №1» НКШС розформували. Пізніше на його основі створили Управління будівництва метрополітену в Києві («Київметробуд»), що існує дотепер.

Ми відвідали частину залишків південного тунелю – «титул №6» на Жуковому острові та острові Водників: наземна ділянка тунелю завдовжки близько 200 метрів, яка переходить у підруслову ділянку, довжиною до 500 метрів

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
пейзажи, Війна, выборы, люди, дизайн, выставки, Одесса, Дмитрий Дятлов, стихийные бедствия, животные, ДСНС, Китай, Киев, соревнования, Россия, НАТО, Нацгвардия, мир, полиция, солдат, самолеты, карантин, путешествия, парады, экология, дети, визиты, протесты, обстрелы, война, Путин, военная техника, Александр Зубко, ВСУ, фотография, учения, Бахмут, Крым, Киевщина, корабли, Донбасс, Майдан, #Євромайдан, Сергей Смоленцев, фестивали, Карпаты, спорт, культура, показы, митинги, фотоконкурсы, церковь, Польша, Порошенко, Новый Год, Динамо, терроризм, США, зима, сборная Украины, Верховная Рада, акции, пляжи, медицина, передовая, традиции, портрет, женщины, юмор, политика, музыка, фотоподборки, общество, праздники, ВМС, Львів, уикенд, Шахтер, история, пожары, город, архитектура, пандемия, марш, авиация, технологии, ЗСУ, столкновения, суд, искусство, живопись, коронавирус, оккупация, природа, мода, футбол, Зеленский, туризм, фотопроект, автомобили

Fatal error: Uncaught exception 'ErrorException' with message 'fopen(/var/docker/www/kontrakt/cache/tags): failed to open stream: Permission denied' in /var/docker/www/kontrakt/classes/RLSCache/File.php:36 Stack trace: #0 [internal function]: RLSException::error_handler(2, 'fopen(/var/dock...', '/var/docker/www...', 36, Array) #1 /var/docker/www/kontrakt/classes/RLSCache/File.php(36): fopen('/var/docker/www...', 'a') #2 /var/docker/www/kontrakt/classes/RLSCache/File.php(47): RLSCache_File->writeTags() #3 [internal function]: RLSCache_File->__destruct() #4 {main} thrown in /var/docker/www/kontrakt/classes/RLSCache/File.php on line 36